.: AHLAN WA SAHLAN :.

setiap insan punya kesukaan sendiri dalam kehidupan,sama sepertiku,penulisan merupakan antara kesukaanku,aku tidak ketahui,Ramaikah orang yang menyukai penulisanku.Namun yang pasti,jika tiada kebatasan waktu bisa ku penuhi kesukaanku ini agar dari penulisan yang buruk bisa diperbaiki.

sahabat penulis

Khamis, 8 April 2010

Bayangkan...Barangkali??


bayangkan apabila Rasulullah dengan seizin ALLAH tiba-tiba muncul mengetuk pintu rumah kita,baginda datang dengan tersenyum dan muka bersih di muka pintu rumah kita..APA YANG AKAN KITA LAKUKAN???

MESTILAH KITA SANGAT BAHAGIA,MEMELUK BAGINDA ERAT-ERAT DAN MEMPERSILAKAN BAGINDA MASUK KE RUANG TAMU KITA,kemudin kita tentunya meminta dengan sangat agar Rasulullah saw sudi menginap beberapa hari di rumah kita..bagida tentu tersenyum…

Tapi barangkali…. Kita meminta pula Rasulullah tunggu sebentar di depan pintu kerana kita teringatvideo cd rated 18xxx yang ada di ruang tengah,dan kita tergesa-gesa memindahkan dulu cd tersebut ke dalam…BAGINDA TENTU TETAP SENYUM..

Atau barangkali.. kita teringat akan lukisan wanita separuh bogel yang kita gantung di ruang tamu kita,sehingga kita terpaksa juga tergesa-gesa memindahkannya kebelakang…BARANGKALI KITA AKAN MEMINDAHKAN PULA LAFAZ ALLAH DAN MUHAMMAD YANG ADA DI RUANG TERSOROK KE RUANG TAMU…baginda tentu tetap tersenyum…

Bagaimana andai rasulullah sedia menginap di rumah kita???barangkali kita teringat abang,adik,kakak atau anak kita lebih hafal lagu-lagu barat DARIPADA MENGHAFAL SELAWAT KEPADA NABI.barangkali kita menjadi malu bahawa abang,adik,kakak atau anak kita tidak tahu sedikitpun sejarah Rasulullah saw atau mungkin mereka tidak beradab kerana kita lupa dan lalai mengajari anak-anak dan menegur ahli keluarga kita..baginda tentu tetap tersenyum.

Barangkali kita terpaksa menukar satu kamar mandi menjadi ruang solat.barangkali kita teringat bahawa PEREMPUAN DI RUMAH KITA TIDAK MEMILIKI KOLEKSI PAKAIAN YANG SESUAI UNTUK BERHADAPAN DENGAN RASULULLAH..baginda tentu tetap tersenyum..

Barangkali kita menjadi malu dengan Rasul junjungan kita bahawa kita tidak ke masjid meskipun azan berbunyi..baginda tentu tetap tersenyum..

Barangkali kita menjadi malu kerana saat azan maghrib,keluarga kita sibuk di depan tv.BARANGKALI KITA MENJADI MALU KERANA KELUARGA KITA JARANG MEMBACA AL-QURAN.barangkali kita menjadi malu kerana kita tidak mengenali jiran tetangga kita.baginda tentu tetap tersenyum..

Barangkali kita menjadi malu jika Rasulullah menanyakan kepada kita siapa nama tukang sampah yang setiap hari lawat depan rumah kita…

Bayangkan apabila Rasulullah saw tiba-tiba muncul di depan rumah kita….APA YANG KITA LAKUKAN???

Masihkah kita MEMELUK JUNJUNGAN KITA DAN MEMPERSILAKAN BAGINDA MASUK DAN MENGINAP DI RUMAH KITA???atau akhirnya dengan berat hati kita AKAN MENOLAK BAGINDA BERKUNJUNG KE RUMAH KIT kerana hal ini bisa membuatkan kita kalut dan malu??????

MAAFKAN KAMI,YA RASULULLAH…MASIHKAH BAGINDA TERSENYUM….?SENYUM PILU,SENYUM SEDIH DAN SENYUM GETIR….OH,BETAPA MEMALUKAN KEHIDUPAN KITA SAAT INI DI MATA RASULULLAH SAW…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

.:: SYUKRAN JAZILAN ::.

''Perjuangan belum berakhir,Andainya jasad dikuburkan,tinggalkan ruh perjuangan pada generasi akan datang agar nasih ada yang sudi meneruskan perjuangan yang di penuhi mehnah ini.Namun,ia sangat manis bagi setiap pejuang''