.: AHLAN WA SAHLAN :.

setiap insan punya kesukaan sendiri dalam kehidupan,sama sepertiku,penulisan merupakan antara kesukaanku,aku tidak ketahui,Ramaikah orang yang menyukai penulisanku.Namun yang pasti,jika tiada kebatasan waktu bisa ku penuhi kesukaanku ini agar dari penulisan yang buruk bisa diperbaiki.

sahabat penulis

Sabtu, 17 November 2012

Bingkisan untukmu palestin

assalamualaikum teman..
hari ini sudah memasuki 4 muharram 1434H. begitulah pantas masa berlalu, hari ini dunia terus tertumpu kepada isu palestin yang sekian lama masih tidak dapat di selesaikan.pasti,penyelesaian terbaik adalah dengan peperangan seperti yang berlaku kini,sesungguhnya bangsa yahudi zionis tidak faham 'bahasa mulut',mereka hanya faham 'bahasa senjata'.
lantas, ummah perlu tahu bahawa tentera israel takut akan jihad.ketakutan mereka bukanlah ketakutan yang diada-adakan ,tetapi itulah ketakutan sebenar seorang musuh.lihat teman,betapa izzahnya islam, namun pada hari ini,kata-kata semangat membebaskan PALESTIN,SYRIA,ROHINGA dan sebagainya mudah di ungkapkan atau di tulis dalam facebook,namun ketahuilah, perjuangan membebaskan palestin lebih jauh dari itu.
teman,
membebaskan palestin perlu hati-hati yang tegar berjuang,siang dan malamnya dengan ibadah,paling tidak berjemaah di masjid atau surau,tidak hanya menulis bingkisan semangat sehingga solat pun entah ke mana. kita tahu zionis takut dengan islam,zionis gerun dengan tentera islam,tetapi teman,kita tidak menggunakan peluang yang terhidang.israel takut andai yang berjuang adalah pemuda-pemuda yang solatnya sentiasa berjemaah,hati nya sentiasa merasa tunduk dengan Allah s.w.t.
teman,
penulis bukanlah orang arab,jauh sekali penduduk palestin,bahkan tidak pernah sekali memijak bumi palestin,palestin bukan seperti bumi malaysia ataupun indonesia,bahkan jauh lagi mulia dari itu,bumi ini terletaknya al-quds yang merupakan kiblat pertama umat islam,bumi ini menjadi saksi tersebarnya dakwah islamiyah,bumi ini menjadi saksi kepada ujian yang menimpa para anbiya', bumi ini jugalah menjadi saksi terhadap kisah isra' dan mikraj nabi s.a.w.tanah ini jugalah pernah di pijak oleh ramai anbiya',salafusoleh dan golongan ulama' dalam menyebarkan dakwah, bahkan,bumi ini salah satu dari tiga tempat yang kita di sarankan supaya bersusah payah menziarahinya.jadi,mana mungkin kita ummat islam lupa akan tanah ini. tanah ini hak milik umat,bukan sahaja rakyat palestin.
justeru,usahalah semampu yang mungkin untuk membebaskan tanah ini,andai tidak mampu dengan jihad senjata,jihadlah dengan apa yang ada.penulis yakin anda lebih tahu kebolehan anda untuk islam!

palestin,
terdengar khabar mu lantas ku tumpu
dari kejauhan aku merasa malu,
mengenangkan perjuangan yang tidak menentu
terkadang lumpuh walau ku mampu.
palestin
walaupun jauh beribu batu,
pasti,doaku hadir datang membantu.
Ya Allah,
selamatkan palestin,

Azam Adam
4 muharram 1434H/17 nov 2012
terenganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini

.:: SYUKRAN JAZILAN ::.

''Perjuangan belum berakhir,Andainya jasad dikuburkan,tinggalkan ruh perjuangan pada generasi akan datang agar nasih ada yang sudi meneruskan perjuangan yang di penuhi mehnah ini.Namun,ia sangat manis bagi setiap pejuang''